Lange voorstelling, kort optreden - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Lange voorstelling, kort optreden - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Lange voorstelling, kort optreden

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

20 Augustus 2007 | Griekenland, Athene

Gisteravond was het zover: we gingen voor de eerste keer optreden! Daaraan voorafgaand moest er natuurlijk nog geoefend worden, en gelukkig kon dat in het hoofdgebouw van de school, waar het (zelfs na een hele lange zomer gloeiende hitte) nog lekker fris is met een windje er doorheen). Natuurlijk moest dat op klompen, ook al hoort dat origineel niet zo, want het publiek stelt dat op prijs...

De burgemeester had die middag iedereen gevraagd om op tijd te komen, en om vooral niet langer dan 5 minuten op te treden. Wel, het duurde tot half 10 voordat het programma begon, en toen volgden er 4 sprekers (waarvan de burgemeester een verhaal van 4 kantjes hield, gevolgd door nog 3 hotemetoten). En toen mocht er gedanst worden. De avond opende met een wals door 1 paar per groep. Dat werd gedaan door Petra en Hein, die daar wel veel gevoel voor hebben. Toen volgde er een schitterende gezamelijke voorstelling door een aantal Griekse groepen, en daarna alle andere groepen na elkaar (waarbij bleek dat een minuut niet in alle landen even lang duurt). De openluchtzaal zat trouwens helemaal vol, en geluid, beeld en podium waren prima voor elkaar. Dat kunnen ze toch wel, die Grieken.
Helaas zijn mijn foto's van het optreden van Orient niet echt goed geworden, maar gelukkig wel aardig wat van andere groepen.
Tegen 1 uur was het afgelopen, en wij toen knap vermoeid naar onze school (ik had al last van een blaar, en die wordt niet echt beter als je 3 uur achter je videostatief staat...)

Gelukkig was iedereen nog wel vief genoeg om Kars te feliciteren met zijn verjaardag. Een aantal mensen is zelfs nog heel lang doorgegaan, totdat om 3 uur een van de orkestleden van een andere groep ging laten horen hoe hard hij kon trommelen. Dat was echter vrij snel afgelopen toen de politie op de stoep stond..

Vanochtend was dan ook niet iedereen bij het ontbijt... En rond een uur of tien trokken de meesten richting stranden.

Wie nog niet weg konden, waren Mijco, Petra, Lisette en Kars. De organisatie wil namelijk dat er bij het slotbal door 4 leden van elke groep de Zorba gedanst wordt. Daartoe zouden ze "een ochtend oefenen", maar inmiddels weten we dat hij het plan heeft om ELKE ochtend te oefenen. Dat hebben we afgewezen, want we willen ook een dagje weg met een auto of zo. Bovendien was dat volgens ons niet zo afgesproken; het compromis is nu dat we Zorba oefenen op de dagen dat Orient toch al op moet treden. De Bulgaren kwamen zelfs pas met 2 man toen het al afgelopen was, maar ze hebben beloofd dat ze morgen wel gaan komen...

Na de eerste Zorba les (de docent Nicos lijkt wel wat op Antony Quinn uit de film), zijn we we wezen lunchen, behalve Kars, die net als ik een fiets gehuurd heeft en die nu richting ionische vlinderkolonien is met verrekijker, fototoestel en vlindernet.

Wie nu niet ligt te braden op het strand, doet het lekker rustig aan met wat inkorten van broekspijpen of zo.

Als na de siesta de fietsverhuur weer open is, gaan Heleen, Marina en Lisette ook een fiets huren, want dan ben je toch wel veel mobieler dan te voet in deze hitte...

Tot zover. Vanavond gaan we naar het dorpje van Johanna van Dragt, de Nederlandse vrouw die onze deelname aan dit festival geregeld heeft, om te kijken naar hun dansvoorstelling.

Groeten, Frits

• 20 Augustus 2007 - 14:16

Tineke Kops:

Wat een leuke foto's, zou bijna zin krijgen om weer mee te doen!
    Prachtig die nieuwe kostuums en zo met z'n allen in slaapzalen lijkt me ook wel wat. Heel veel plezier en geniet ervan. Kijk uit naar de volgende verhalen.

Groeten van Tineke en Sef.

• 20 Augustus 2007 - 17:32

Monique En Kees:

Leuke foto"s alleen kloppen de onderschriften niet helemaal met de foto"s, maar dat zal de warmte wel zijn!
    Geeft niks het is super om het zo te kunnen volgen.
    FRITS

• 20 Augustus 2007 - 17:35

MONIQUE:

foutje ik was nog niet klaar, ik wilde zeggen: FRITS JE DOET HET SUPER!!!
    Dit is zo leuk om te lezen en te kijken!
    Onze complimenten!!!
    HIERBIJ DE GROETJES AAN TANTE HELEEN EN DIKKE KUS VAN NINA!!!

• 21 Augustus 2007 - 06:47

Jolanda:

Iedere ochtend voor dat ik ga werken kijk ik al uit naar nieuwe verhalen. Erg leuk om zo de dag te beginnen. Heel veel succes nog en pas op met die warmte.

Groetjes Jolanda