Orient on stage en andere belevenissen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Orient on stage en andere belevenissen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Orient on stage en andere belevenissen

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

22 Augustus 2007 | Griekenland, Athene

Gister is er natuurlijk nog meer gebeurd dan waar we gisteren over vertelden. We zijn immers met 26 man, en ieder maakt zijn/haar eigen dingen mee.

Zo zijn Yvette, José, Marije, Janneke en Coby wezen varen. Dat was een rondje om een paar eilanden, en natuurlijk zijn ze ook een aantal keren gestopt om te zwemmen of te lunchen. Volgens Marije was dat lekker relaxed, en het was er niet zo warm op het water. Ze hebben een zeehond gezien en (en dat is heel verwonderlijk) een geit. Een paar foto's komen nog bij dit verslag.

Een andere activiteit was die van René en Riek, die zijn wezen wandelen. Tijdens het eten hoorden we dat Riek aan René vroeg of ze de foto van de rioolpijp kon krijgen. Na wat navorsen bleek het volgende aan de hand te zijn:
Zoals te verwachten op een eiland, kwamen Riek en René bij het wandelen ook bij een mooi strand. Dus daar zijn ze wezen zwemmen. Terwijl ze in het water lagen, merkte Riek ineens op dat er een dikke pijp uitmondde in het water. En dat er vloeistof uit die pijp stroomde. Al snel werd duidelijk dat ze in de uitstroom van het riool aan het zwemmen waren.... Maar goed, ze zijn niet al te flauw, dus zijn ze ietsje verder gaan verder zwemmen. Totdat ze wel trek kregen in het yogurtje dat ze eerder gekocht hadden. Maar ja, daar moet je natuurlijk wel even lekker bij zitten. En waar kan dat beter dan op zo'n mooie pijp.... Kortom: op de foto zie je hen tweeen lekker zitten smikkelen op de rioolbuis...

Na het avondeten bleek dat we "een parade moesten lopen door de stad". Dat was verrassend, want tot dusver had niemand daar iets over gezegd. Na wat bellen bleek het wel weer mee te vallen: we moesten "in parade van school naar het podium lopen" (dat is 500 meter). En uiteindelijk is gewoon iedereen met zijn spulletjes van school naar het podium gelopen.....

Ik moest nog even terug naar school om iets op te halen, en zag daar net hoe de klusjesman kwam kijken naar de deur. Hoewel ik geen Grieks versta, werd wel duidelijk wat hij zo ongeveer zei; dat was iets van "hoe krijgen ze dat nou voor elkaar", "hoe moet ik dAt nou weer goed krijgen". Ik heb me er maar even niet mee bemoeid...

Het theater was bij aanvang niet zo vol als op zondag, maar uiteindelijk werd het toch nog redelijk druk. Het blijkt dat de kassa alleen het eerste uur open is en daarna iedereen voor niets naar binnen kan, vandaar! Deze keer mocht elke groep 15 tot 20 minuten optreden, dus kon Oriënt zowel het Menuet, de wals van Petra & Hein en het Hollands uitvoeren. Dat ging (afgezien van een omkleed storinkje) goed, en het publiek vond het leuk.
Behalve Orient waren er hele leuke voorstellingen van Oekraine en Rusland, beiden met hele vlotte en kleurige dansen, strak uitgevoerd en met verrassende stunts van de mannen. En aan het einde trad onze Griekse Sirtaki leraar samen met zijn groep op, en dat deed hij met erg veel energie en creativiteit. Leuk!

Na afloop (rond 0:30 uur) terug naar school, waar een deel naar bed ging en de rest nog wat ouzootjes nuttigde.

Vanochtend heeft de groep direct na het ontbijt alvast een keer geoefend voor het optreden van vanavond (ergens in een klein dorpje, elders op het eiland). Dat deden ze op het podium bij de school, maar omdat er de volle zon op stond, en het vandaag nogal wat warmer is dan tot nu toe, was iedereen tegen 11 uur voldoende bezweet om ermee te stoppen. (volgens het weerbericht wordt het hier op het eiland de eerste 2 dagen 33 graden, waarna het tegen het weekend 35 wordt). Bovendien begon het orkest bezorgd te raken over de inwerking van de hitte op hun instrumenten.
Daarna was er weer Sirtaki les, terwijl de rest al richting strand ging.

Intussen is niet de slotenmaker geweest, maar weer onze eigen klusjesman. Die had nogal wat moeite met de deur, vooral ook omdat hij met een hele zware boorhamer en een steenboor probeerde om het slot open te boren. Later is er een tweede man bijgekomen, en die had gelukkig ijzerboren. Inmiddels is de deur hersteld, waarna Mijco en Kathy de deurplanken er weer ingemaakt hebben. En de deur piept niet meer!

Het is nu 17:00 uur en de groep is buiten bij de school op een plekje in de schaduw aan het oefenen, terwijl Marije, Femke en ik hier achter 3 PC's zitten.

Ik probeer er nog wat foto's op te zetten, en dan weer terug om op tijd te zijn voor het diner...

Groeten, Frits