Over de Griekse branden - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Over de Griekse branden - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Over de Griekse branden

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

26 Augustus 2007 | Griekenland, Athene

Beste Thuisblijvers,

We kregen via de mobieltjes een aantal vragen van thuisblijvers over de branden hier in Griekenland, dus daarom maar even het volgende;

Het klopt dat het hier op veel plaatsen brandt. Er is sprake van meer dan 85 bosbranden, waarvan een groot deel is aangestoken. Volgens Johanna van Dragt heeft dat ook iets te maken met de naderende Gemeentelijke verkiezingen omdat bepaalde partijen daar voordeel uit lijken te gaan behalen... (omdat partijen dan kunnen beloven hoe ze in de toekomst dit soort rampen denken te gaan voorkomen???)

Afgelopen donderdag zijn er 14 mensen in een keer omgekomen, en naar aanleiding daarvan waren er vrijdag avond 2 minuten stilte in het hele land. Op vrijdag en zaterdag zijn er nog meer doden gevallen; dat zijn er nu al meer dan 50. Daarom heeft de Festival organisatie besloten dat de optredens van gisteravond (zaterdag) werden afgelast (net als veel andere activiteiten zoals voetbal wedstrijden); die avond waren er voor Orient geen optredens.
Je ziet op tv de hele dag niet anders dan beelden van de branden, en overal hangen de vlaggen halfstok.

Hier op Lefkas hebben we -voor zover we weten- geen branden, maar er wordt wel voortdurend gepatrouilleerd.

Vanavond gaat de slot-voorstelling gewoon door, waarbij elke groep circa 5 minuten optreedt.

Kortom: droeve gebeurtenissen hier in Griekenland, maar waar wij zijn, is er geen sprake van gevaar.

Morgenochtend om 06:00 uur stappen we in de bus richting Athene, en we zien of horen jullie graag allemaal morgenavond weer in Nederland!

Hartelijke groeten, en een fijne zondag gewenst....

Frits Couwenberg, namens Orient.

• 26 Augustus 2007 - 10:54

Joost Rijneveld:

Hallo,
    Wat fijn om te horen dat er op Lefkas geen branden zijn.
    Wat ik me afvroeg: Kan de bus wel zonder problemen naar Athene? Zijn er geen wegen afgesloten of iets dergelijks?

Veel plezier nog met de slot-voorstelling

• 26 Augustus 2007 - 18:57

Monique En Kees:

Ik denk dat de meeste van ons blij zullen zijn als jullie morgen weer in amsterdam zijn.
    De beelden die ze op tv laten zien zijn best angstig.
    Jullie zullen wel kapotmoe zijn en ik hoop dat er niemand van jullie een dinsdag al moet gaan werken!

Tot morgen Kees Monique Jesper en Nina

• 27 Augustus 2007 - 06:52

Jolanda:

Ben blij te horen dat er voor jullie geen bedreiging is daar. Maar het zal best ook voor jullie best angstig zijn. Hele goede en vooral veilige reis terug.

Groetjes
    Jolanda