Donderdag 8 augustus: eerste optreden in Bountiful - Reisverslag uit Bountiful, Verenigde Staten van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Donderdag 8 augustus: eerste optreden in Bountiful - Reisverslag uit Bountiful, Verenigde Staten van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 augustus: eerste optreden in Bountiful

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

08 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Bountiful

Vanochtend konden we weer wat uitslapen; daarna ontbijt op het terras met dikke pannenkoeken; lekker. Daarna stond er oefenen gepland, maar er was een “technisch probleem” op het podium, dus moesten Oriënt en alle andere groepen uitwijken. Gelukkig had onze gastouder Debbie de sleutel van een kerk en wijkcentrum, waar we toen naartoe konden. Er was een prachtige vloer, en het was jammer dat deze oefenruimte zo ver weg ligt anders was dat wat geweest voor Oriënt. Alle nog te dansen dansen werden doorgenomen en her en der nog wat gefinetuned. De gastouders vonden het wel leuk om er bij te blijven. Wat wel leuk was, is dat Hein het verstandig vond om bij de organisatoren te checken of er problemen zouden komen als er in het tableau vivant (levend schilderij) aan het begin van de Oudhollandse serie iemand zou staan met een kruik sterke drank. Gelukkig bleek dat geen probleem, ondanks de afkeer van de Mormonen van drank….
Daarna gingen we een kijkje nemen bij het podium, waar we hoorden dat de “technical problems” er uit bestonden dat ze 8 microfoons kwijt waren. Ergens tijdens de verhuizing van de ene huisvesting naar de andere huisvesting waren ze in een doos terecht gekomen, maar ze wisten niet waar en hoe. Maar er zat al vervanging aan te komen.
Verder ziet de locatie er echt prachtig uit: een groot grasveld met dikke bomen, waar dan enkele tientallen kraampjes staan voor koek & zopie en voor allerlei kunst voorwerpen en de verkoopspullen van de groepen. Het podium is lekker groot, er ligt een prima tijdelijke dansvloer op, er zit een groot en stevig dak boven en aan de zijkant kunnen schermen naar beneden worden geschoven tegen de zon. Bovendien is er een “audio stage” waar diverse groepen gaan optreden tussen de dans uitvoeringen door. Ook Vranje is daarop gedacht.
Daarna weer naar ons gastgezin, waar we op het terras een klassiek Amerikaans diner kregen: hamburger en hotdog. Terwijl we daar zaten, zagen we dat het steeds donkerder werd en harder ging waaien. Er vielen zelfs een paar druppen water. Die wind bleef trouwens aanhouden, ook tijdens de optredens ’s avonds.
We moesten om 17:00 uur weer op het festival terrein zijn, waar het langzaamaan steeds drukker werd. Het festival begon met een “parade van de naties”. Ze toonden de 57 vlaggen van de landen die ooit opgetreden hebben, waarna de 4 optredende groepen daar achteraan liepen. Ze moesten maar liefst 150 meter lopen! Tegen de tijd dat de eerste groep (Morning Star, de Native Americans met veel veren en kralen) optrad, zaten er enkele honderden bezoekers. En er liepen nog heel wat mensen rond langs de kraampjes, die gelukkig ook bij het Oriënt kraampje zaken deden. Zo werd er heel wat verkocht. Ook door de inzet van onze super verkoopster Heidi, die net zo lang hele en halve waarheden kletst totdat de klant iets koopt.
Het optreden van Oriënt met de Hollandse Serie ging prima, al was de presentatrice wat in de war over het aantal dansen en de nummers die Vranje zou gaan spelen. Maar het publiek was enthousiast en iedereen ging met een goed gevoel naar huis.

PS: Ook nu weer kun je alle foto's bekijken door net boven de profielfoto te klikken op "Foto's".

• 09 Augustus 2013 - 09:16

Monique:

Goedemorgen iedereen,
    Het is zo leuk om jullie verslag iedere dag te lezen....echt genieten!!
    Dat wordt afkicken als jullie weer terug zijn en er niks meer te lezen valt!!
    Bah moet er nog niet aan denken ...........ik zal het echt gaan missen!
    Het voorspelde weer voor volgende week is fris....dus kleed je maar lekker in
    lange broek aan als jullie terug komen.
    Die zal je wel nodig hebben denk ik.
    Nou voor nu....de groetjes aan jullie allemaal uit Culemborg!!

en natuurlijk dikke kussen voor heleen en knuffels!!! xxxxxxxxxxx

groetjes van Monique en de rest en zeker ook van Nina!!

• 10 Augustus 2013 - 01:27

Lidy Van Den Berg:

Hoi allemaal,

Wat geniet ik weer van jullie verslag. Fijn te lezen dat de mensen zo van jullie dansen genieten en zeker ook van de andere dansen.. Het ziet er allemaal zo fleurig uit.
    Nog veel plezier.
    Gr. Vanuit Vianen,