Maandag 12 augustus: Thuisreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Maandag 12 augustus: Thuisreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Maandag 12 augustus: Thuisreis

Door: Mijco

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

12 Augustus 2013 | Nederland, Amsterdam

Nadat we van Frits en Lisette en de gastgezinnen afscheid genomen hadden, vervoegden we ons in de rij voor de controle van de handbagage. Dat is altijd een wat hectische gebeuren, waarbij zoveel mogelijk riemen, metalen sieraden en schoenen op de band gelegd moeten worden. Zelfs de bezwete rug van ondergetekende leidde tot een melding van de 'body scan'. Overigens bleken Frits en Lisette tegelijk met ons door de bagagecontrole te komen.
Vervolgens verzamelden we bij gate D08 waar 'ons' vliegtuig al klaar stond. We konden daar zelf zien hoe onze bagage - volgens sommigen erg hardhandig - werd ingeladen.
Bij het opstijgen kwamen we over Antilope Island, het eiland waar sommigen van ons wilde buffels en antilopen hebben gezien.

Tijdens de overstap in Minneapolis hebben we afscheid genomen van José, die daar door haar broer opgehaald zou worden. Toen waren we nog maar met 17...
Gelukkig was de overstap een stuk eenvoudiger dan op de heenweg: de ruimbagage werd buiten ons zicht overgeladen en er waren geen moeilijke controles.

De reis verliep verder voorspoedig - vlak na het opstijgen kregen we nog een maaltijd voorgeschoteld en ging de verlichting uit.
Een paar van ons hebben nog een paar uur geslapen, maar de meesten hebben alleen maar wat gedommeld. Het vliegtuig landde een half uur eerder dan gepland, wat door sommige afhalers tijdig geconstateerd was.
Na een snel afscheid en het verzamelen van de koffers, werden we in de armen gesloten door de aanwezige familieleden.

Tot zover mijn verslag van de laatste uren van onze reis; misschien volgt er nog een nabeschouwing van Frits of Lisette en anders is dit ons laatste bericht.

Groeten,
Mijco

• 12 Augustus 2013 - 22:14

Lidy Van Den Berg:

Nou fijn dat jullie bijna weer allemaal veilig thuis zijn aangekomen. Sommige van jullie zijn op door reis. Mooie foto's ook vanuit het vliegtuig en zeker ook de andere mooie foto's.
    Jullie zijn weer een ervaring rijker geworden. Veel plezier gehad met de mooie dansen van verschillende culturen en met jullie gastgezinnen, wat wil je nog meer.
    Ik dank jullie voor het lezen van jullie mooie avonturen, heb er weer van genoten.
    Het allerbeste voor jullie allemaal.
    Gr. Lidy

• 13 Augustus 2013 - 07:08

Lisette En Frits:

Fijn om te lezen dat jullie allemaal goed zijn aangekomen! Bedankt Mijco, voor verslag en foto's.
    Wij hadden een uur vertraging (extra tests van het vliegtuig waren nodig) maar zijn inmiddels in San Francisco en hebben vandaag in de mist de 3,5 km over de Golden Gate Bridge gelopen. Gelukkig hadden we onze Orient jassen toch meegenomen, 14 dagen niet gedragen en nu al twee keer aan gehad :-) Tussendoor 's middags was het heerlijk zonnig weer en iets boven de 20 graden, de rest van de reis beloofd echter weer lekker warm te worden.
    Iedereen nogmaals bedankt voor de afgelopen heerlijke twee weken en tot over twee weken weer!

Lisette en Frits