Over 3 weken vertrekken we naar Syrië - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Over 3 weken vertrekken we naar Syrië - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Over 3 weken vertrekken we naar Syrië

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

19 Juli 2009 | Nederland, Culemborg

Hallo allemaal,

welkom op deze site, waar we als Volksdansgroep Oriënt uit Culemborg verslag zullen doen van onze deelname aan het 21e Internationale Bosra Festival in Syrië.
Daar mogen we heen op uitnodiging van het Ministerie van Cultuur, dankzij de voorspraak van onze bevriende Gelmelzwaaiers uit Hoogstraten, die ons hebben voorgedragen bij de contactpersoon Narine Gregoryan.

Vandaag over precies 3 weken zijn we om deze tijd al geland in Damascus! Het begint dus nu echt heel aardig op te schieten. We hebben met z'n allen al een hele periode van voorbereidingen achter de rug, van subsidies aanvragen, oefenavonden, kostuums passen (en supersnel wisselen), klompen aanschaffen enz. met als afsluiting een regenachtige actiedag vorige week zondag. Het is nu heel even een paar weken rustig. Sommige leden zijn nu op vakantie met hun gezin en op donderdag 6 augustus komen we bij elkaar voor de laatste generale repetitie, waarna we dan op 9 augustus om 10 uur vanaf Schiphol hopen te vertrekken.

Meer foto's en informatie over deze reis zijn al te zien op onze website:

We houden jullie op de hoogte!

vriendelijke groeten

Lisette Couwenberg

PS je kunt je aanmelden op deze site zodat je een mailtje krijgt als er een nieuwe bericht is geplaatst.

Programma in Syrië (en Jordanië)

Zondag 9 augustus
Vertrek 10 uur Amsterdam RB 434 Aankomst 17.05 uur op Damascus airport, regelen visa's met gids, vervoer naar hotel, diner en overnachting in Damascus

Maandag 10 augustus
Na het ontbijt vertrek naar Bosra, stop in Shahba Sham voor bezichtiging, verder naar Bosra, 's avonds optreden overnachting in Bosra

Dinsdag 11 augustus
Na het ontbijt Bosra tour met bezichtiging van Nabateense muur, moskee, kerk, amphitheater en de citadel, vertrek naar Sweida, 's avonds optreden in Sweida, diner en overnachting in Sweida

Woensdag 12 augustus
Na het ontbijt vertrek naar Damascus, Damascus city tour, shoppen in de soek Hamidiye, na de lunch vervolg Damascus city tour, overnachting Damascus

Donderdag 13 augustus
Na het ontbijt excursie naar Ma'alula and Saidnaya, 's avonds optreden in het Azem Paleis Damascus, laat diner en overnachting in Damascus

Vrijdag 14 augustus
Na het ontbijt vroeg vertrek naar Tartus, met een stop over in Hama om de reuze watermolens van de Orontes Rivier te bekijken, aankomst in Tartus, 's avonds optreden, diner en overnachting in Tartous

Zaterdag 15 augustus
Laat uitchecken uit hotel, lunch en vertrek naar Krak de Chevalier (kasteel kruisvaarders), 's avonds laat aankomst Damascus voor diner en vertrek naar Damascus. Int. Airport, aankomst vliegveld 02.00 uur

Zondag 16 augutus
Groep vertrekt naar Amsterdam aankomst 09.00 uur vlucht RB 433. 6 personen gaan door van Damascus naar Petra in Jordanië, overnachting in Petra

Maandag 17 augustus
Bezoek Petra, laat in de middag naar Amman

Dinsdag 18 augustus
City tour Amman, zwemmen dode zee, eind van de dag terug naar Damascus

Woensdag 19 augustus
Vertrek Damascus 03.40 uur RB 433 aankomst Amsterdam 07.40 uur

• 19 Juli 2009 - 20:30

Tiny Satter:

Toi, toi, toi!
    Heel veel plezier en succes.

• 19 Juli 2009 - 21:02

Jopie Van Der Windt:

Geweldig om naar het festival in Syrie te gaan.Sterkte met alle voorbereidingen .
    Veel plezier, Jopie

• 24 Juli 2009 - 07:14

Joke Herrewijn:

Interessante reis, veel genieten en vrolijk dansen

• 05 Augustus 2009 - 14:12

Jopie Van Der Windt:

Heel veel plezier en succes gewenst in Syrie !!
    Wij vertrekken de 6e met
    de tjalk naar Zeeland. waar de wind ons brengt !
    11 dagen.
    Groetjes Koen en Jopie.