Woensdag 31 juli: Brabants Leven Live - Reisverslag uit Springville, Verenigde Staten van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Woensdag 31 juli: Brabants Leven Live - Reisverslag uit Springville, Verenigde Staten van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Woensdag 31 juli: Brabants Leven Live

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Springville

Vandaag konden we eindelijk een keertje lekker uitslapen. Daarna rustig ontbijten en toen met de auto naar de “Bridal Veil Waterfall”. Deze waterfall lijkt op een bruidssluier; zodoende… Best leuk om te zien, met een omgeving die is ingericht op heel veel familie uitstapjes. Overal picknicktafels en een mooi verhard pad vanaf de parkeerplaats. Een parkeerplaats die ook voorzien is van een soort dixie toiletten van de bekende firma “Honey Bucket”. Toevallig was er net een auto van dat bedrijf bezig om de hokjes leeg te zuigen, en inderdaad: het ruikt allesbehalve naar honing…
Petra, Hein, Mijco en Huub plus hun gast vrouw Kelly hebben bij de waterval een kano tochtje geboekt, dat volgens de verhalen achteraf erg leuk en gezellig was.
Na het avondeten weer snel naar het festivalterrein, waar er weer vergaderd werd door de directors, en iedereen wat rondwandelde en een praatje maakte met de andere artiesten. Bovendien kregen we van een Amerikaanse fotograaf die daar ook foto’s maakte, een hele stapel mooie foto’s van de Oriënters. Heel leuk!
Om 19:00 uur barstte het festival weer los, met optredens van de groepen. De meesten lieten een ander programma zien dan de eerste avond, zodat het ook voor de bezoekers die voor de tweede keer kwamen, interessant bleef.
Na afloop van de pauze kwam onze Esther nog even in de spotlight omdat zijn namens de groep een naam moest kiezen uit de rode loterijdoos.
Het optreden van Oriënt met Brabants Leven liep uitstekend en het publiek was er zeer enthousiast over. Er was tijdens dit optreden slechts één aanwezige die er spijt van kreeg dat ie aanwezig was: er stortte namelijk een neushoornkever (volgens Kars) vooraan op het podium neer. Dat beestje is circa 5 cm lang en omdat ie in het spotlight, vooraan op het podium op zijn rug lag, kreeg hij aandacht van de voorste rijen van het publiek. Vooral ook omdat ie met alle 6 pootjes lag te zwaaien. Later, bij de afsluiting van het Brabants leven ontsnapte hij aan een grote schoen van danser M, die net naast hem stapte. Later liep het alsnog verkeerd af, want uiteindelijk bleek hij toch nog naar de eeuwige jachtvelden vertrokken te zijn.
De rest van de avond verliep ook prima, en omdat de meeste Oriënters geen zin hadden in de afterparty, waren we rond 23:00 uur weer bij onze gastvrouwen Tracy en Deborah. Daar hebben we nog een tijdje zitten nakletsen en toen naar bed…