Kostuumaanpassingen, bagage en laatste repetitie - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Kostuumaanpassingen, bagage en laatste repetitie - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Kostuumaanpassingen, bagage en laatste repetitie

Door: Lisette Couwenberg

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

23 Juli 2013 | Nederland, Culemborg

De voorbereidingen zijn in volle gang.
De kostuums zijn nu zo goed als allemaal klaar, veel nieuwe onderdelen nog gemaakt of vervangen. Petra was nog super druk met de nieuwe jurk voor Jolanda en het kostuum voor Hans voor het Hof van Graaf Maurits. Is heel erg mooi geworden.
De Volendamse sjaals en hullen weer netjes gesteven door Mevr. Steur in Volendam. De Markerkapjes weer gesteven en in elkaar gezet met hulp van Luutje de Waart, die Marken een hele tijd geleden heeft verruild voor Culemborg, en ons nu geweldig geholpen heeft.
Bagage lijkt nu ook te lukken na heel veel gedoe: er was ons begin dit jaar, door een inmiddels vertrokken medewerkster van het reisbureau, toegezegd dat we twee koffers per persoon mochten meenemen!! Dan zijn al die kostuums en instrumenten geen probleem, dachten wij nog blij!
Maar bij nader inzien, bleek later, daar toch een prijskaartje van meer dan 2400 euro aan te hangen.
Het reisbureau is bereid daarvan 1000 euro te vergoeden, dus allerlei voorzieningen getroffen om de bagage te verminderen. Stokken voor de scheppen in Amerika laten kopen, de vaandelstok en een andere stok demontabel gemaakt enz. Een kostuum in de handbagage (ook wel veilig als er een koffer van iemand niet aan zou komen) en dan gaat het net allemaal lukken.
Maandagavond voor de laatste keer gerepeteerd, alle dansen kwamen natuurlijk voorbij in een nog redelijk koele zaal aan de Havendijk.Zo gauw je gaat dansen wordt toch iedereen behoorlijk nat en glibberig...
Het weer momenteel in Nederland laat ons wel alvast in de sfeer komen, kunnen we hier al wennen aan de gemiddeld 35 graden van Salt Lake City en omgeving.

Nog een paar dagen om alles af te ronden en dan vertrekken we zondagmorgen naar Schiphol.

• 23 Juli 2013 - 15:54

Lidy Van Den Berg:

Wat fijn dat alles bijna gelukt is voor jullie en dat met die warmte.
    Mijn complimenten hoor en wens jullie een hele mooie vlucht en heel veel succes in Utah.
    Groetjes,
    Lidy

• 23 Juli 2013 - 16:03

Joke Herrewijn:

De hele groep heel veel succes, ik volg één en ander op afstand, Vooral José Verbeek!! Alle geluk van de wereld, Joke Herrewijn

• 24 Juli 2013 - 19:01

Joke Willemse:

Heel veel succes!
    Groetjes Joke Willemse.

• 24 Juli 2013 - 21:27

Jolanda Koopmans:

Nou mede dansers. Ik heb er onwijs veel zin in en we gaan knallen!
    Groetjes Jolanda

• 24 Juli 2013 - 22:32

Alex:

hoi

• 24 Juli 2013 - 22:48

Jolande Frederiks:

Veel succes en vooral veel plezier!

• 25 Juli 2013 - 11:05

Volksdansgroep Orient Culemborg :

Video lijkt een zwart plaatje, maar laat wel onze laatste repetitie zien. Was nog even uitproberen hoe we dat ook straks in Utah kunnen doen. Geen fade (zwart) aan het begin invoegen dus!