Zondag 4 augustus: Op naar Bountiful - Reisverslag uit Bountiful, Verenigde Staten van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu Zondag 4 augustus: Op naar Bountiful - Reisverslag uit Bountiful, Verenigde Staten van Volksdansgroep Orient Culemborg - WaarBenJij.nu

Zondag 4 augustus: Op naar Bountiful

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Volksdansgroep Orient Culemborg

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Bountiful

Vanochtend was het zover: we gingen van Springville naar Bountiful. Van te voren nog even lekker ontbeten (de Griekse yoghurt was nog niet op) en snel de laatste spullen in de koffer gepropt. Toen naar het verzamelpunt, waar 3 bussen stonden en langzamerhand steeds meer auto’s van de gastgezinnen kwamen te staan. We waren met 4 groepen: Taiwan, Matinique, Chili en Nederland. De Chilenen bleken uiteindelijk niet met de bus maar met auto’s te gaan omdat ze onderweg naar een kerkdienst gingen.
Bij het afscheid werden er natuurlijk weer veel foto’s gemaakt , handdrukken en kussen uitgewisseld en af en toe een traantje weggepinkt. Daarna zongen de gastgezinnen een mooi lied voor ons om een goede reis te wensen, waarna de groepen elk een lied zongen. In ons geval was dat “Kom vrienden in den ronde”. Leuk, mooi en ontroerend.
Toen met de bus in een uurtje naar Bountiful. Onderweg kreeg Els het geld dat we opgehaald hadden om de reparatiekosten van haar accordeon te vergoeden. Verder had nog niet iedereen de stapels foto’s bekeken die we van de Amerikaanse fotograaf hadden gekregen. En natuurlijk moest de zak met snoepjes zover mogelijk leeg gemaakt worden.
Bij aankomst in Bountiful was het nog niet erg druk; er zaten slechts een paar mensen in de schaduw op een bank. Later bleek dat er nog een aantal in de kerk waren; die kwamen wat later. Daar troffen we Debbie Beauregard, die we in Springville ook al eens gezien hadden. Uiteindelijk bleek dat Lieneke, Yvette, Petra en Hein en Lisette en ik bij haar en haar man Jay logeren. Omdat zij van de organisatie is, moesten eerst alle gasten naar het goede adres vertrokken zijn voordat zij weg kon.
Het ritje door Bountiful was leuk en we kregen een eerste beeld van het stadje. Daarna gingen we aan de oostkant de berg op naar het huis van Jay en Debbie. En dat was schitterend. Het is een enorm groot huis met 5 badkamers, talloze kamers en overal kunst aan de muur. En een uitzicht over het lager gelegen Bountiful en het Salt Lake. Na de middag zijn de meesten meegegaan naar de groothandel, terwijl ik aan de telefoon hing met de zoon des huizes die bij een computerhelpdesk werkt. Ik had op mijn laptopje namelijk geen verbinding met de wifi van ons gastgezin. Gelukkig werkt dat nu weer goed.
Om 19 uur was er weer een directors meeting, waar werd verteld welke afspraken er gemaakt zijn over de activiteiten van komende week. Dat klonk allemaal prima, en pas op woensdag avond zijn de eerste optredens. Van te voren dus voldoende gelegenheid om leuke dingen in en rond Bountiful te bezoeken.
Het avondeten werd gemaakt door Hein, Yvette en Lieneke, en daarbij zaten we op het terras van het huis van Debbie en Jay, kijkend over het schitterende dal. Prachtig!

• 05 Augustus 2013 - 09:27

Ria Van Pelt:

Dag allemaal,

Vanuit een zeer warm Culemborg volg ik met veel plezier jullie avonturen.
    Ik geniet enorm van de foto's.
    Dit wordt weer een onvergetelijke ervaring.
    Wat een reis! Al die boeiende ontmoetingen.
    Geweldig.
    Ik wens jullie veel succes en vooral veel plezier op de nieuwe locatie.

Groeten Ria van pelt.
    (Buurvrouw van Lisette en Frits).

• 05 Augustus 2013 - 17:09

Anny De Reuver:

Hartstikke leuk, het verslag, de foto's en de video's. Afgelopen week, ze met Sam bekeken en deze week volg ik jullie, samen met Sarah. Heel veel kusjes voor mama Jolanda van Sam en Sarah en heel veel plezier daar. Groetjes Oma Anny, Sam en Sarah.

• 05 Augustus 2013 - 20:39

Alex:

leuke berichten, en Hallelujah het is hier 20.38 uur en het gaat officiaal regenen..... lekker hoor

• 05 Augustus 2013 - 23:30

Lidy Van Den Berg:

Fijn dat de reis naar Bountiful is goed gegaan en nu verder genieten.
    Lisette en Frits, jullie schrijven de verslagen geweldig, mijn compliment. Ik maak de reis helemaal mee met jullie, dus ben ik ook een beetje op vakantie.
    Succes woensdag met jullie eerste optreden in Bountiful.
    Doe de groetjes aan Hein, Petra, Marileen en Coby en natuurlijk ook aan iedereen van mij.
    Gr. Lidy

• 06 Augustus 2013 - 05:47

Jannie, Els En Hans:

Vrienden, bekenden en familie,

We hebben het zeer naar ons zin, we worden door onze gastgezinnen in de watten gelegd.
    Alle mensen die we ontmoeten zijn hier buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. (nog niet bekeerd)
    De natuur is overweldigend. We hebben een avontuurlijke rit in een ATV gehad en Hans heeft in een open Mazda mx5 gereden.

Jannie is ook in staat om te genieten.

Lieve groeten van ons,

Jannie, Els en Hans